פרה -פרודוקשיין החולייה החסרה

אני מעוניין לשתף אתכם בתהליכי העבודה שלנו או לפחות בחלק מהם.
אחד התהליכים בפרוייקט שלרוב לא מקבל התייחסות ראויה, נקרא Pre-production, ומקרים רבים בעיקר אצל יוצרים בתחילת דרכם הוא אפילו לא מתומחר.

כאיש מקצוע, צלם ויוצר, אני נהנה לראות אנשי מקצוע אחרים עוסקים במלאכתם. האופן שבו הם מתנהלים, חוקרים מתכננים ,יורדים לפרטים הקטנים והערך המוסף שהם מביאים איתם לתוך העשייה. אילו גם הדברים הראשונים עליהם אני חושב ברגע שפונים אלי לקוחות הרוצים סרטון תדמיתי, דוקו עסקי או סרטון "מוצר" כלשהו.



אז איך סרטון נולד? ...ממש כמו בכבש השישה-עשר, מתגלגל החוצה כמו צחוק

אבל צריך לעזור לו קצת...

דבר ראשון אני לומד את בעל העסק, דרך האתר שלו דרך האופן בו הוא מציג את עצמו ללקוחות שלו ברשתות החברתיות. מי קהל היעד שלו, מה הסגנון שלו וכו'. דרך האיפיונים הללו אני קובע את הטון של הסרטון, הקצב, התאורה, הסאונד ועוד.

רפרנס - עכשיו הגיע הזמן לחפש רעיונות.

בואו נודה, כולנו הרי מושפעים מהסובב אותנו. גם הרעיונות הכי מקוריים שלנו לקוחים ממשהו שראינו בעבר. זה בעצם הרעיון של pinterest ואם הצליח להם כנראה שזה נכון. בעולם היצירה קוראים לזה "רפרנס". רפרנס מגדיר איך ה"מוצר" יראה, ישמע, אילו תחושות הוא יעורר אצל הצופה ובסופו של דבר יגרום לו לבצע את הפעולה הרצויה (קניית המוצר או יצירת קשר עם בעל העסק).

הנה דוגמאות לרפרנסים:

אילו הרפרנסים שהשתמשתי בהם בכדי להפיק את הסרטון של נוקיל'ה

לסיכום - כל זה ואפילו לא הדלקנו את המצלמה

בדיוק, חלק ניכר מהפקת סרטון הוא לא הצילום עצמו, אלא ההכנה, התכנון ובניית הקונספט שלו. כמו כל מוצר מוחשי, שלב התכנון והפיתוח הוא השלב החשוב ביותר. הדף סופג הכול ויחד עם הלקוח אנחנו מעצבים את הסרטון, מוסיפים, מורידים ומזיזים – ממש כמו פאזל עד לקבלת התמונה הסופית.

אברהם לינקולן, אמר פעם:

"אם נותנים לי 8 שעות לחטוב עצים 6 שעות אשחיז את הגרזן"

כלומר, לדבריו עבודת ההכנה חשובה יותר מהפעולה עצמה לשם השגת המטרה בצורה הטובה ביותר.

ליצירת קשר לחצו כאן